Institutforum

På denne side kan du læse mere om institutforum, medlemmer og finde dagsordener og referater fra tidligere møder.


Hvad er Institutforum?

Institutforum er et centralt forum for medbestemmelse på Institut for Bio- og Kemiteknologi. Her drøftes væsentlige akademiske spørgsmål med henblik på at sikre idéudvikling, kvalitet, gennemsigtighed og legitimitet i de beslutninger, der træffes på instituttet.

Institutforum bidrager samtidig til at understøtte instituttets faglige og sociale identitet og sammenhæng.

Institutlederen inddrager løbende og rettidigt Institutforum i væsentlige forhold af akademisk karakter. Det gælder blandt andet spørgsmål inden for forskning, talentudvikling, videnudveksling og uddannelse, hvor forummet fungerer som en vigtig platform for dialog og medbestemmelse.

Institutforum kan desuden udtale sig om alle akademiske forhold af væsentlig betydning for instituttets virksomhed og drøfter de emner, som institutlederen eller dekanen forelægger.


Medlemssammensætning af institutforum 

Sammensætningen af institutforummet skal ske under hensyntagen til instituttets størrelse, sammensætning og diversitet, og der skal sikres en passende repræsentation for videnskabeligt personale, ph.d.-studerende, teknisk-administrativt personale og studerende, så ingen gruppe så vidt muligt kun er repræsenteret ved ét medlem. 

Medlemmer i Institutforum

Forperson

  • Lars D M Ottosen

Næstforperson 

  • Steffen Gralert Sveegaard

Institutledelsen 

  • Hanne Østergaard Larsen
  • Kirstine Fuglsang 

VIP-repræsentanter

  • Alvaro Lara
  • Anja Verena Mudring
  • Bo Spange Sørensen
  • Karin Stenderup
  • Thomas Seviour 

TAP-repræsentanter

  • Marcel Buhler
  • Mette Marie Pedersen
  • Rikke Mølbak Eskildsen
  • Jiri Hosek
  • Stephanie Kristiansen
  • Merete Sørensen
  • Anne-Novera Larsen

PhD og post.docs.

  • Monisha Anand
  • Negar Sadegh
  • Zakaria Hamdi

Studerende 

  • Rasmus Flarup
  • Clara Klit Johansen
  • Pernille Hedegaard Nielsen